mandag 12. desember 2011

I farta...




Livet som "Mosjo" byr på mange livlige øyeblikk.
Sist jeg var i Bergen og satt og leste bok om den blå elefanten Kokos.. var det ei utfordring å finne ord som Olav ikke kan. En stige sto oppetter et tre. Jeg la vekt på å si ordet "stige" tydelig i håp om at knøttet skulle lære! "Oppe" (hoppe) svarte han kjapt :)))
Han tok hintet raskt- først klatre opp og deretter: HOPPE!

Når jeg gjentar til det kjedsommelige hvor tidlig peronligheta viser seg... kan jeg bare stålsette meg og se ei framtid der barnebarna setter Mosjos nerver på prøve :)) Det er lite som tyder på at guttungen blir en slapp sofasliter-type :)
Uansett er det en fordel å være barnslig sjøl i møte med småfolk! Vi kunne enkelt funnet felles glede i å kjøre erter med gravemaskin.. eller noe lignende ;-)


Ingen kommentarer: