fredag 6. januar 2012

Pizza og Cola namm




Etter en lang januardag med gåtur i 14 kuldegrader. Med buss til Landsbyen Dokka for å henge med Marit og Ola noen timer. Med trivelig lunch hos Aslaug, med medisterkake på lefse, med goro og jønnbrød attåt kaffen...og mye latter!
Fra jeg var 6 år har jeg løpt ned dørene hos Aslaug...og stemningen er nøyaktig den samme i dag som dengang. Mest av alt er det mye latter. Jeg vet ingen steder der jeg ler så mye!

Landsbyen Dokka er et trivelig handelssted. Jeg må likosm "innom" Bondlikafe`n og de stedene vi slang da jeg gikk videregående på Dokka. Det beste som skjedde, utenom skravlinga, var at jeg fikk klipt håret- på vei til Bondli for mathandel. Så langt kom jeg aldri...så mens Marit bar tunge vareposer smatt jeg inn på "drop in" og klipte meg til en pris av 200 kr under Lillehammerpris! Dermed sparte jeg inn bussturen ved å få mindre frisørutgifter. "Stormsvære greier" :-)

Likevel....jeg tuslet rundt på Dokka en drøy time før bussen tok meg tilbake til Dalen. Og jeg så IKKE et eneste menneske jeg kjente! Opppsss....det er visst opp til mange år siden jeg var Lænning. Men kulden ER stabil- og som en medpassasjer på bussen sa: "N lyt kneppe att jakka når n kjæm tæl Dokka!"

Etter en lang men veldig trevli dag- en real januardag i sol over flotte snørike Vingromsåsen- er det lite som kan smake bedre enn pizza og cola :) Og så...stupe nyfrisert og fornøyd i seng*

Ingen kommentarer: