tirsdag 31. januar 2012

Om å være klok- eller dum. eller...


Jeg leser i dagens medieoppslag:
- "Dette bare understreker hvor lite intelligent den dama er villig til å fremstå. Jeg synes det er trist å se at hun gjør seg selv så dum. Videoen er fordummende, synes jeg. Og det er trist å se at Tone ikke kan gjøre annet enn å vise fram den fine kroppen, sier Sollie til VG Nett."

Damli Aaberge er en artist eller en person som er lett å like.
For det første er Tone Norges vakreste, utenom Mona. Det ville neppe være mange jenter som hadde takket nei til å se om som Tone, om de hadde fått sjansen.
Jenta har ei bra sangstemme og er ofte å høre på radio og i tv.
Tone har et medie-tekket eller ei utstråling som de fleste artister kan misunne henne.
Og- hun er jenta fra bygda!
Midt oppi "pakken" av å være nydelig, artist, "blond og dum" (som mange hardnakket hevder hun er) er jenta lett å like for folk landet rundt. Hun gir seg ut for å være glad i hjemstedet sitt, i familien, i fotball...og hun smiler og ler og tør å gjøre det meste hun har lyst til.
På mystisk vis er det umulig å ikke like henne.
For...Tone er bare Tone. Når hun blir intervjuet trekker hun lett på skuldrene og sier "jaja..." og der stopper irritasjonen av henne.

Siden jeg er en observatør...syns jeg slike mennesker er over middels interessante. Ikke bare som person- men som "fenomen".
Da jeg så på nett at en journalist ville nekte å intervjue Tone etter hennes siste, lettkledde video fikk jeg to akutte tanker: "dette er garantert en kvinnelig journalist! Og- denne videoen er sikkert bare en bagatell eller et medie-stunt for å trekke seere"
Dermed oppfordret journalisten- som var ei ung kvinne fra P3- meg til å se den dumme videoen med en låt som var tåli bra.

Full scor til Damli Aaberget- den dama er ikke dum men usedvanlig medieklok :)
At hun provoserer unge kvinner tror jeg hun syns er ustyrtelig morsomt. Hun forstår hvilke mekanismer hun pirker borti :)

Ingen kommentarer: