søndag 1. januar 2012

Olav 2 år*



I dag fyller gromgutten Olav 2 år :)
Jeg hadde som mål å kunne være sammen med Olav minst en gang i måneden -i snitt- og jammen har jeg klart det! Siden foreldrene er "ut på tur-aldri sur"-typer så spretter Olav en tur til Mosjo eller Torpa iblant også.
2 år går utrolig fort- og nå kan den lille tassen som lå i Sollikurven prate setninger med fler ord og bevege seg rundt der han ser få hindringer.
Som 2 åring er et av Olavs mye brukte ord: "BI MÆ"... det sier mye om personligheta hans. Han er tillitsfull og glad i at mennesker nettop: "blir med" :)
Yndlingsaktivitetene nå er brio togbane og lego. Så må Mosjo sørge for å lese bøker og forsøke å konkurrere med Mikke Mus i å fenge gleden ved å få ord uten annet enn indre bilder- mens Mikke tar seg av bildene*

Jeg gleder meg til å følge Olav videre.
Mye fart og intens aktivitet. Mye humor og glimt i øyet. En liten kar som ikke kommer til å dvele ved detaljer men stadig være på vei mot nye, mer spennende eventyr. Jeg ser for meg at han vil ha veldig god tålmodighet når han først stopper ved noe som fenger.

Olav har et hav av unge tanter og onkler og enda fler "voksne venner" som er med og skaper liv rundt junior. Besteforeldre som aldri har sett et så perfekt lite barn- og som står i kø for å bidra til å påvirke med det vi syns er viktig i livet. Tre spreke oldeforeldre har han også- som han imponerte ved å begynne å GÅ mens et par av de så på*

Lista er lang over "positive muligheter" for veslegutten.
Faktisk så lang at det kanskje er fint å få en liten Elias og dele godene med :-)

Jeg sendte inn en hilsen på nrk ønskekonserten da jeg hørte de skulle ha sending på 2 års dagen til Olav. Sendte samtidig forsinket hilsen på 90 års dagen til tante Målfrid i Torpa.
Ønsket kom i radioen- og melodien ble ikke helt som jeg hadde ønsket men " Man in the mirror" av Michael Jackson. Passet fint siden Jackson har fulgt meg i alle år. En fin danselåt for Olav... men om tante Målfrid hadde sansen gjenstår å høre :)

Ingen kommentarer: