tirsdag 3. januar 2012

Julemodus


Å være i julemodus er å bare la tida flyte.
Kveldene er sene, maten er søt eller tung, morgener er sene.... og jeg går inn i en form for latskap som ikke ligner resten av året. Jeg liker denne "slow-motion"-tilværelsen i to døgn. Etter de to døgna er over blir dette ubehagelig. Da er jeg åpen for all verdens "Der ingen sku tru at nokon kunne bu" program i tre repriser for å holde ut. Kjente dette hørtes negativt ut- men jeg må bare melde pass angående egen manglende evne til å komme ut av "hiet" i romjula.

Julemodus er over for denne gang! Og gjett om jeg kunne hatt tid til å telle alle sauene nedover hele Dalen mens jeg ventet på Ole Lukkøyet sist natt. Etter fire timers søvn ulte vekkeklokka... på fire ulike tidspunkt. Og det var nødvendig for å dra meg ut av dvalen.

Nå er det slutt på tullet :) Tilbake til morgensending på radio. Vekk med sukkerbombene og fettbombene i matfatet. Fram med knekkebrød og kvitosten og ut å gå små turer hver dag* Og så tilbake til fast leggetid... som er best for både små barn og oss over 50. For alle andre også- men alle må feile sjøl før de lærer. Slik er vi mennesker skrudd sammen.

Jeg følger et par interessante blogger som handler om alt annet enn interiør og stæsj- og henger meg på et ønske fra den ene: GODT NYTT FRISKT ÅR*
Hverdagsfilosofen må ut i frisk luft for å kunne tenke frie tanker der ett av spørsmålene er :"Hva er normalt?" elller "Hva innebærer det å være FRISK? Eller Frisk NOK???"
Fint å ha ett helt nytt år til å filosofere...

Ingen kommentarer: