torsdag 15. desember 2011

Svar angående mitt Fb innlegg

Lightning Process i hele Norge - Prosess1 Hei.
Det er vondt å høre at du har hatt en slik opplevelse, og jeg forstår at du er skuffet.
Når det gjelder saken du nevner fra

Saken i Fibromyalgibladet kan jeg ikke uttale meg, da jeg ikke kjenner til den, vi har hverken hatt annonse eller sak i bladet.

Ta gjerne kontakt med instruktøren din for mer oppfølging, eller for å snakke mer om dette.

-----

Iblant kan jeg ønske at jeg ikke hadde hatt erfaring fra utdanning og som ansatt i psykiatrien. Skulle nesten ønske jeg ikke kunne såpass mye om kommunikasjonsteknikker. Og...især kunne jeg tenkt meg og ikke kjent til ulike typer "hersketeknikker".

Det er forunderlig at LP (Lightning Process) instruktører i lille Norge ikke kjenner til hverandre. At de ikke aner hva andre LP instruktører skriver og uttaler seg om i media.
Pussig!!
Om jeg tror på det?
Ja...man skal jo helst ha tiltro til folk (ironi...)

Jeg har ikke et eneste vondt ord å si om dama som ledet kurset jeg gikk på. Det har jeg formidlet til henne. Det er ikke enkeltpersonene jeg ønsker å stille et kritisk spørsmål ved. Det er selve kurset- og metodene/ måten det blir reklamert uten at de opplyser om den høye kursprisen jeg vil til livs- og spesiellt at de våger å nevne ME i forbindelse med kurset. De bruker den svakeste pasientgruppa som det ikke fins behandlingstilbud til.

Etter leserinnlegget jeg hadde i avisa har jeg fått to henvendelser fra damer på Hedmark med mye samme sykdomshistorie som meg. Det er interessant å høre andres erfaring. Likevel merker jeg at jeg må porsjonere "fokuset" rundt ME..for da blir tankegangen min for mye opptatt med ME problematikk og det prøver jeg å styre unna* Jeg har blitt flink til å akseptere helseproblemene i seg sjøl, syns jeg- og tenke at "slik er det nå men morgendagen blir bedre". Kanskje er det min styrke at jeg hele barndommen så ei bestemor som hadde en sykdomspreget kropp men humøret var i orden og fokuset lå ikke rundt smerter og begrensninger? Man MÅ si "GRRR!!!" iblant men unngå å brumme jevnt hele tida :)

Ingen kommentarer: