onsdag 7. desember 2011

Ingenting er farlig så lenge en diskusjon holdes gående...

Det er når diskusjonen stilner det er skummelt
- eller når enkeltpersoner forsøker å styre hvilke informasjon som skal ut...
og hvilke motforestillinger som ikke får komme fram*

Iblant blir jeg en smule sjokkert...
Jeg kan ikke la være å si fra om at kurset "Lightning Process" ikke har noe med sykdomstilheling og gjøre! LP er et tre dagers stressmestringskurs til en pris av ca 15 000 kr. Prisen henger ikke på greip i forhold til varigheten på kurset.
Kritikk mot LP siver inn i media med jevne mellomrom- fra leger, fra pasienter, fra mennesker som kjenner kurset godt (som meg) og fra enkelte som er provosert ut fra andres beskrivelser.
Nå virker det som enkelte LP instruktører har fått panikk- og skyr ingen midler for å reklamere for kurset. NRK Hedmark/ Oppland, Hamar Dagblad, Norsk Fibromyalgiforbund m fl har hatt omfattende oppslag angående LP- i alle tilfellene ble ikke kursprisen nevnt (såvidt jeg kunne lese/ høre)
Jeg la inn en kritisk kommentar på en Facebookside som omhandler LP. Innlegget mitt (neste blogginnlegg) ble slettet innen 5 minutter.

Jeg gidder ikke hisse meg mye opp over dette- men jeg gidder å fortelle om min erfaring- især når kursarrangørene forsøker å legge diskusjonen taus*
Det er tale og trykkefrihet i Norge såvidt jeg kjenner til.
Ahhhhh... skremmende altså! Her er det økonomi som ligger under.... samt noen utrolig "blonde" utgivere av medlemsblad i NFF... Fibromyalgiforbundet. NFF burde jammen følge bedre med- og kjenne til den hete diskusjoen blandt leger. Skal sies til NFFs fordel at de var usikre.

Sier meg noe mer om hvorfor jeg heller velger å være medlem i Den Norske Turistforening :)

Ingen kommentarer: